Sunday, April 19, 2009

PESANAN DSAI: PERKUATKAN PARTI!

Bersama Dato Seri Anwar Ibrahim, Ketua Umum PKR

Sdr Rizan, Tn Hj Hamzah (Mantan ADUN Guai), Dato Seri Anwar Ibrahim dan Tn Hj Rashid Ali (Mantan Jemaah Nazir KPM)


Suasana ketika sidang media dan jamuan sejurus selepas perasmian pejabat baru PKR Pahang

Salam pada semua,

"Sekarang dan seterusnya adalah masa untuk kita. Kita perlu bekerja kuat mulai sekarang. Mana-mana kawasan atau bahagian parti yang lemah, seharusnya telah tiba untuk kita memperbetulkannya dengan mengemaskini organisasi, mengukuhkan jentera parti, menyusun semula gerak kerja dan yang paling penting adalah kepimpinan parti disetiap kawasan perlu diberi suntikan yang baru"

Ini adalah antara kata-kata nasihat DSAI kepada saya dan dua rakan yang lain (Tn Hj Hamzah Ibrahim, mantan Adun Guai yang telah menyertai PKR Bera pada 08 Mac lalu dan juga Tn Hj Rashid Ali,mantan Jemaah Nazir KPM) ketika mengadakan pertemuan 'lapan mata' ketika berhenti rehat bersama DSAI di Hentian R & R Gambang jam 12.30 malam tadi, sejurus selesai ceramah beliau di Pejabat baru Perhubungan PKR Pahang di Kuantan malam tadi.

Perbincangan yang mengambil masa antara 15-20 minit ini banyak menekankan soal gerak kerja agar lebih tersusun terutamanya dalam konteks negeri Pahang ini. Beliau mahu agar kami berterusan menjalankan kerja parti serta tidak alpa dengan perkembangan terkini politik negara sekarang. PRU 13 yang akan datang adalah peluang yang terbaik untuk Pahang.

Sebelum itu pada sebelah petang ketika perasmian pejabat baru PKR Pahang, beliau telah mengingatkan kepada pendokong-pendokong PR serta orang ramai yang hadir agar sentiasa mengambil tahu berita-berita daripada sumber alternatif lain tentang kejayaan PR menjaga kebajikan rakyat serta kedah yang digunapakai untuk memerintah di lima negeri ini selama 12 bulan pertama selepas PRU 12 2008 lalu.Ini juga kerana akhbar-akbar perdana negara ini tidak melaporkan agar rakyat tidak tahu tentang hal sebenarnya.

No comments: