Tuesday, February 17, 2009

SIAPA UMNO UNTUK BICARA SOAL MORAL?

Cik Elizabeth Wong, Exco Selangor

Dr Khir Toyo, Mantan MB Selangor

Cik Azalina Othman, Menteri Pelancongan

Salam pada semua,

Sekarang kecoh pula isu gambar bogel Exco Selangor, Adun Bukit Lanjan YB Elizabeth Wong. Semakin ramai sekarang orang memberi pendapat serta kenyataan dari pelbagai peringkat sehingga saat ini. Berbagai pandangan samada positif dan negatif diberikan.

Pemimpin Barisan Nasional (BN) dan khususnya Umno, usah lah berlebihan didalam memberi kenyataan yang bersifat negatif dengan mengaitkan berbagai kes-kes seperti yang terjadi didalam komponen BN itu sendiri antaranya kes CD lucah Dato Chua Soi Lek sendiri pada awal 2008 dahulu.

Kadang-kadang kenyataan yang diberikan oleh sesetengah pemimpin Umno terutamanya membuatkan kita boleh ketawa apatah lagi cuba mengaitkan isu atau soal moral yang kononnya tidak selari dengan hasrat Pakatan Rakyat (PR) itu sendiri.

Sebagai contoh apabila Khir Toyo, mantan MB Selangor yang sehingga kini masih meroyan akibat kekalahan BN di Selangor mengaitkan kes ini serius. Memang kita tidak nafikan kes ini sekiranya benar melakukan kesilapan sedemikian sememangnya serius tetapi kita perlu melihat apa kes itu? Menurut kata Elizabeth Wong sendiri kes bogel ini dalam erti katanya yang sebenar bukan lah mengadakan hubungan seks atau berbogel telanjang bulat tetapi sekadar beberapa keping gambar yang dikatakan disiarkan hanyalah gambar beliau ketika tidur telah di ambil gambarnya oleh seseorang!

Pada pandangan Khir Toyo, beliau perlulah melepaskan jawatan samada exco ataupun sebagai adun juga kerana sebagai seorang adun yang dipilih oleh rakyat, kita perlu menjaga batas-batas moral kita. Khir Toyo cuba bercakap soal moral.....Moral dalam erti kata sebenar bukan hanya sekadar soal berlakon lucah atau berbogel atau mengadakan hubungan sulit semata-mata tetapi turut juga melibatkan soal sapu duit rakyat, rasuah sana sini serta kes penyalahan guna kuasa ketika menjadi MB dahulu!

Begitu juga apabila Cik Azalina Othman kita sorang ni, selaku Menteri Pelancongan juga begitu lantang mengecamnya didalam soal gambar bogel ini. Tetapi apakah suatu ketika dahulu Cik Azalina lupa yang dirinya turut menerima tempiasnya juga berkaitan isu moral apabila nama beliau di babitkan didalam kes lesbian serta hubungan sejenis apatah lagi ketika itu beliau mengetuai Pergerakan Puteri Umno? Bukan sedikit laporan serta dakwaan yang dibuat oleh anggota puteri umno terhadap beliau terhadap salah laku yang di dakwakan ini. Apakah ini bukan soal moral pada pandangan beliau?

Sekurang-kurangnya Elizabeth Wong ini berani membuat pernafian serta membuat laporan polis terhadap apa yang berlaku dan membiarkan polis menyiasatnya. Dengan laporan ini juga beliau telah membuktikan dirinya tidak takut menghadapi semua yang diperkatakan orang tetapi apakah kita pernah mendengar suatu masa dahulu Cik Azalina kita ini turut membuat laporan polis tentang dakwaan yang dibuat oleh anggota puteri terhadap beliau?

Siapa lagi didalam Umno terutamanya yang ingin memberi kenyataan tentang isu moral ini? Siapa lagi didalam Umno yang boleh dikatakan bersih? Sebagaimana kata Dato Seri Anwar Ibrahim suatu ketika dahulu..."Siapa kamu pemimpin Umno yang nak bercakap sangat soal moral ini? Kita tahu siapa kamu"

Sesungguhnya apa yang berlaku ini semua hanyalah kaitan politik BN yang jelas telah merancang segala-galanya demi ketidakpuasan hati sesetengah pemimpin yang berterusan meroyan dan gila di negeri Selangor ini....

No comments: